Ще има ли образование?

Както бях писал, управляващите искат да обложат с ДДС и учебниците. Е това вече е факт. ДДС вече има. Все повече имам усещането, че образованието в България систематично и целенасочено се унищожава. Нямам спомен някое правителство от 1989 година насам да е имало ясно изразена концепция за развитието му. Експериментите и опитите са безкрайни, а яснота все няма. Човек почва да се чуди как да отглежда деца при наличието /или по-скоро лиспсата/ на такова образование. А черешката на тортата е НЕоблагането с ДДС на хазарта и партийните дарения. Картинката е просто казано плачевна.

7 отговора към Ще има ли образование?

  1. Дончо казва:

    Както си говорим често с Ира: Засега се вижда само един изход от кризата в България: изход „Заминаващи“ на летище София. Също Пловдив, Бургас или Варна🙂.

    Колкото до ДДС и учебниците: Мирчо има резон, като твърди че бюрокрацията, която подобно освобождаване ще изисква, може би ще е по-тежка и по-скъпа от самото освобождаване от ДДС. Но както виждаме, изключението за партийчиците не важи🙂.

    В Дания има 25% ДДС върху всичко. Образованието е безплатно обаче и имам чувството, че учебниците се предоставят от училищата (поне до сега не съм купил и един учебник, а Веси мина вече бая датски нива и учебници).

  2. Milen казва:

    „Заминаващи“ е изход, но така или иначе проблема си остава. А ивсе някой трябва да остане в тая България.🙂

  3. Гого казва:

    Змей, наистина ме ядосваш с тия глупости за ДДС-то на учебниците. Поне си чети старите постинги и виж Миро как хубаво ти е обяснил (като по учебник с ДДС🙂 ) защо не трябва да има „освободени“ доставки… ти и едно време „като му беше времето“ не четеше учебници, та сега ли (то и аз не четях, ама поне не се изказвам по неща дето не разбирам)
    Хубаво е, че все пак май прозира някаква мисъл за отглеждане на деца у теб, та мога да си обясня реда ти на мисли с някаква бъдеща бащинска загриженост!🙂 Иначе мен ме ядосва напр. освобождаването на нощувките за чужденци от ДДС, или това е нещо което ти подкрепяш, щото е лобирано от Шулева? – бившият шеф на Албена и важен царедворец🙂
    Имаше една метафора в предишния ти постинг за „учителите ентусиати“ (Мирчо, поправи ме ако това всъщност не е метафора🙂 ) дето смятам да си я запиша…🙂 По мои наблюдения, ентусиастите сред тях не са толкова много…🙂 Вярно е, че са зле платени, ама почти-всички са така в държавата… нали знаеш, че горе-долу в селищата с население под 100 хил. учителската заплата си е направо добра заплата, и ако направиш една равносметка, ще видиш че още над 50% от българите живеят в такива селища…
    Змей, почвам да се плаша, че докато сме на 30+ ще изчерпим темите за 60+ и ще си мълчим по пейките🙂 Всъчност забравих: с теб винаги може да заглеждаме бабите (официално) или внучките им (неофициално)! лол🙂

  4. Milen казва:

    Сигурно нямаше да реагирам така /може и да е пресилино/, но ме издразни как бяха съчетали учебници, хазарт и партиите. Фактът, че не товарят учебниците, а партиите и хазарта – не ме изуми. Поне да го бяха приели в два различни дни, та да не прави такова явно впечатление:) Колкото до пейките и мълчането….. бя кога сме мълчали като сме заедно🙂 Като няма за какво да си приказваме – почваме да спорим🙂
    А това за бабите и внучките най ми хареса. Ама предпочитам да си заглеждаме официално и внучките🙂

  5. donangel казва:

    @Гого: Старата змия has go the point донякъде: ако ще има въобще освободени доставки (пример: кинти за партии и/или хазарт) що да не включим и учебниците там?

    Аз съм по-скоро за това да няма никакво ДДС, ама това е една дъъълга тема, в която съм слаб. Но ми харесва повече американския модел. Но в Европа е различно…

  6. Гого казва:

    Може би говоря без да съм чел достатъчно, ама аз това за хазарта и партиите не съм го коментирал въобще, щото ми се струва че Змея е прочел някое популистко заглавие и се е „запалил“…🙂 Аз доколкото съм чел единствените с преференциална ставка остава туризма и това е преходно дори. Не ми се струва логично даренията за партиите да се третират като търговски сделки и оттам облагат с ДДС (макар всички да знаем, че това си е точно така :)) За хазарта не съм чел достатъчно, той се регулира по доста различни механизми и там облагането достига до фантастични дори за датските разбирания нива, ама пак не мога да коментирам.

  7. Гого казва:

    Змей, къде наистина ги чете тия неща за партиите и хазарта? Аз не намирам нищо за тях относно облагане с ДДС… видях само че още 1 група – на адвокатите – май ще се уреди с освобождване…

Вашият коментар

